Thursday, August 20, 2009

KEMPEN H1N1 DI SEKOLAH KEBANGSAAN PADANG TEMBAK 2


Wabak Pendamik Hemagglutinin 1 Neuraminidase 1 atau H1N1 kini semakin menular, salah satu institusi yang terdedah kepada risiko wabak ini adalah sekolah. Parlimen Setiawangsa mempunyai 7 buah sekolah menengah dan 13 buah sekolah rendah.

Diatas dasar keprihatinan Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Setiawangsa melancarkan kempen membasmi H1N1 di sekolah-sekolah dalam Parlimen Setiawangsa dengan memberikan "face mask" dan risalah-risalah yang berkaitan H1N1 yang diperolehi dari Kementerian Kesihatan Malaysia.

Selain itu pendedahan kepada para pelajar mengenai betapa pentingnya untuk meningkatkan lagi kebersihan diri seperti kerap mandi dan amalan membasuh tangan dengan betul.

Sekolah pertama yang dikunjungi adalah Sekolah Rendah Kebangsaan Padang Tembak 2 pada 20 Ogos 2009. Pada hari tersebut, ketua Pemuda Pergerakan Pemuda UMNO Setiawangsa, Saudara Azmi Bin Badarudin telah menyerahkan 700 unit face masks dan juga risalah-risalah berkaitan dengan H1N1 kepada Encik Shamsudin Bin Bakar, Guru Besar SK Padang Tembak 2, untuk diedarkan kepada murid-murid dan guru-guru sekolah tersebut. Pengerusi Tetap Pergerakan, yang dikenali di sekolah sebagai Uncle Wan Zainal, juga memberi sedikit taklimat berkenaan dengan wabak H1N1 serta pencegahan Pada masa yang sama, sempena musim peperiksaan tidak lama lagi kami juga membuat sedikit sumbangan berupa beberapa rim kertas A4 untuk kegunaan pejabat sekolah.









































































































0 comments: