Wednesday, December 17, 2008

INTERNATIONAL CONFERENCE ON YOUTH RESEARCH 2008

Majlis telah diadakan di Hotel Marriot Putrajaya pada 16 Disember 2008, Perasmian disempurnakan oleh Presiden Gerakan Belia 4B serta Presiden World Assembly Of Youth dan juga Ketua Menteri Melaka iaitu Y.A.B Datuk Seri Hj. Mohd Ali bin Mohd Rustam. Majlis ini juga adalah kerjasama Institut Penyelidikan Pembangunan Belia Malaysia dan Fakulti Sains Sosial dan Kemanusiaan Universiti Kebangsaan Malaysia.



Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Setiawangsa telah dijemput dan diwakili oleh Sdr Azmi Badarudin ( Ketua Pemuda ), Sdr Shamsul Jamalludin ( Penolong Setiausaha Pemuda ), Sdr Ahmad Fauzee Shahar ( Pengerusi Biro Pengaduan, Keahlian dan Belia ), Sdr Mohd Sharul Nizam Samsol ( Timbalan Pengerusi Biro, Pengaduan, Keahlian dan Belia ) dan Sdr Megat Azmi Megat Othman ( Setiausaha Kerja Pemuda ).


Sdr Azmi Badarudin bersama Sdr Tajuddin Ahmad, Setiausaha Agung Majlis Belia Malaysia (MBM) yang turut hadir ke majlis tersebut.


Majlis ini juga dihadiri oleh Y.B Dato' Ismail Sabri Yaakob, Menteri Belia dan Sukan Malaysia.

Pembukaan ucapan oleh Ybhg Datuk Prof. Madya Abdul Halim Sidek selaku Ketua Pegawai Esekutif Institut Penyelidikan, Pembangunan Belia Malaysia.

Dalam ucaptama Y.A.B Datuk Seri Hj. Mohd Ali Mohd Rustam, beliau menegaskan betapa pentingnya peranan belia dalam pembangunan sesebuah negara, beliau juga menyeru kerajaan melalui Kementerian Belia dan Sukan agar dapat menyediakan dana dan mempelbagaikan aktiviti yang melibatkan belia.


0 comments: